tirsdag 5. februar 2013

Prosjekt ungdoms rom....


Når man har ungdom i huset er et eget rom beregnet for dem utrolig deilig å ha.
Jeg vokste selv opp i et hjem hvor vi hadde kjellerstue. En kjellerstua som ble flittig brukt. Der var det video kvelder med pizza eller gryterett. Det var der vi så Haisommer og Line og jeg var livredde hele sommeren så fort vi så en skygge i vannet. Det var der vi skyldte på en skummel film og derfor kunne sette oss litt tettere inntil gutten som var ekstra kjekk. ;-) Det var der jeg hadde med mine ungdoms kjærester og lillesøster Mariann lå på lur for å smug titte om det var noe kyssing.... ;-) Det var der vi hadde vorspiel da vi var gamle nok til det. Har mange minner fra kjellerstua...

Det var aldri nei fra mamma og pappa da jeg spurte om vi kunne være i kjeller`n. De syntes det var trygt og godt at vi var hjemme isteden for å reke gatelangs. Dette har vi videreført her hjemme også. Jeg synes det er koselig at ungdommen kommer hit. For det første så vet jeg hvor de er, men jeg blir også kjent med de Amalie vanker sammen med. Her kommer ingen inn uten å hilse på første gang de kommer hit. Dette synes selvfølgelig fjortissen er rå flaut, men sånn er det bare. Jeg liker å vite hvem det er hun vanker sammen med. Og jeg tror egentlig ungdommen synes det er helt ok også. Og vi har besøk av utrolig flott ungdom!!!

Det har hele tiden vært et disponibelt rom i kjeller`n, men jeg syntes det var litt lite sitteplass. I sommer hadde jeg planer om å male paller og ha dem på verandaen, men det ble aldri noe av. Så her en kveld "poppet" ideen opp igjen, jeg kunne jo lage en "pallesofa" til ungdoms rommet. Og når jeg
bestemmer meg for noe, setter jeg stort sett igang med en gang. Jeg la ut på Facebook at jeg trengte paller, og dagen etter fikk jeg hentet dem i Helgeroa. Tusen takk til Gisle.



Sånn så det ut da jeg hadde fått pallene i hus. Det hadde selvsagt vært litt mer praktisk og gjort dette på sommeren, men som sagt når jeg har bestemt meg for noe vil jeg gjerne få det gjort med en gang.



Jeg fikk god hjelp av Kasper, som syntes det er kjempe gøy og male. Men han var veldig spent på hva pappa kom til å si, han var bortreis og visste ingen ting om våre planer. Men når katten er borte danser musene på bordet. :-) Det måtte litt pussing til og det gikk mye mer maling enn jeg trodde. Måtte ta turen til Monter 2 ganger før jeg var ferdig. M.a.o beregning av maling er ikke min sterke side. Under palle bordet monterte jeg fire hjul. Kasper ble veldig imponert over mammaen sin som klarte og bruke pappa sine verktøy, men han var ikke helt sikker på om jeg hadde lov til det... ;-)

Men vi ble da ferdige og jeg syntes resultatet ble veldig bra. Det eneste som mangler er en glass plate på bordet.

Brukerne av rommet ble superfornøyde!!!
(Øyvind syntes forøvrig at det ble veldig fint han også.)



Velkommen skal dere være kjære ungdommer!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar