onsdag 26. oktober 2016

Gode venner er gull verdt




Skal ærlig innrømme at det er tøft å miste jobben. Man føler deg verdiløs og ubrukelig. Man blir bekymret og man får søvnløse netter. Og man tenker mye på hvordan det blir fremover. Er det noen som kommer til å få bruk for meg? Osv... Joda, jeg vet at man må være positiv og jeg er stort sett det, men det er dager hvor tankene er tyngre og mørkere. Men jeg vet at jobb skal jeg få meg men akkurat nå har jeg andre ting jeg må prioritere først. Meg selv!

Det er da disse fine menneskene du har rundt deg kommer inn i bildet. De som er der uansett. De som tar telefonen for å høre hvordan det står til. De som sender en melding bare for å si; jeg er her. De som spør om jeg føler for en kaffe på en av byens cafeer. De som dukker opp ubedt for å skravle litt. Du bør ikke snakke med dem hver dag, det er ikke det som er viktig, men du vet de er der. Disse var spesielt gode å ha i sommer da jeg rett og slett hadde det pyton, da det sto på som verst. Og de er fortsatt gode å ha. Tenker ikke på familien min for de er der absolutt hele tiden. Finere familie skal du lete lenge etter. Akkurat nå tenker på gode venner. <3


I dag har jeg vært heldig å ha flere av disse fine menneskene i hverdagen min.
Først fikk jeg en telefon av ei som betyr veldig mye for meg. Ei jeg kan si alt til. Når jeg tenker meg om så vet hun vel mer enn hun har godt av å vite... ;-) Det er godt å ha ei som bryr seg så mye som hun gjør. Og jeg er glad for at hun alltid er ærlig og sier akkurat det hun mener. Godt å vite at der er det ikke snakk om å gå rundt grøten. Og godt at jeg kan være ærlig tilbake. Ei jeg ikke blir kvitt og heller ikke vil bli kvitt... ;-) Jeg er helt sikker på at vi kommer til å nippe til portvin sammen når vi blir gamle og grå.<3

Etterpå dro jeg på en cafe date med to andre skjønne jenter. Fikk en sms i går, akkurat når jeg trengte det. Er du klar for en kaffe i morgen klokken 1230 på Becks? Klart jeg var det!! Det ble noen kjempe koselig timer hvor vi skravlet masse. Dette er jenter jeg har kjent siden barneskolen. Jeg er heldig som fortsatt har dem i livet mitt. <3 Dette er også jenter som jeg slapper av sammen med og jeg er meg selv. Vi skravlet om absolutt alt. Og det er godt for meg å vite at de støtter meg med det jeg skal igjennom. 

Takk jenter for at dere er de dere er, jeg er utrolig glad i dere!!! <3

Jeg er heldig å ha flere gode venninner og kamerater i livet mitt og det er jeg utrolig takknemlig for. Til helgen skal jeg kose meg med to jenter jeg har kjent i over 30 år, men som jeg ser altfor sjelden siden vi bor noen mil fra hverandre. Gleder meg!! :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar