mandag 21. november 2016

Måtte jammen i meg på apoteket å kjøpe en graviditets test i dag.....




I dag har jeg igjen vært en tur til Tønsberg, preoperativ forundersøkelse. Bortsett fra studien som jeg er med på var dette siste gang for undersøkelse før operasjonen. Og alt gikk som smurt. Resultatet etter 1 1/2 uke med knekkebrødkuren var utrolig bra. Sykepleieren ba meg å gå på vekta en gang til siden vekta viste så stor nedgang på så kort tid. Så da er jeg skikkelig i gang!! :-)

Mye informasjon i dag. Viktig å være godt forberedt før operasjon. Og mye som skal tenkes på og planlegges. Hygiene er super viktig.
Jeg har vært litt fortvilet over gifteringen som har "sittet" godt fast på fingeren min i x-antall år og som ikke har vært mulig å få av. Spurte i dag om den måtte av og det måtte den,  for under den kunne det skjule seg mange bakterier... Ja ja tenkte jeg vi har jo lenge snakket om å kjøpe nye ringer siden de vi har har blitt så slitte. Fortalte Øyvind i stad at han måtte nok kutte over ringen min. Er du sikker på det fikk jeg til svar? Har du prøvd de siste dagene? Sikker på at du får den av nå som du har godt ned så pass som du har. Hadde jo ikke prøvd på noen dager, men så bom fast som den har sittet sa jeg at det er nok umulig. Vi må nok kjøpe nye ringer. Men jammen i meg da jeg prøvde så spratt den av. 
Hm... Da ble det ikke noe ny ring allikevel da.... Eller hva sier du Øyvind??? ;-)


Som sagt, mye som skulle ordens før neste uke og en ting de må få bekreftet er at den opererte må ikke være gravid. Så da bar det til apoteket for å kjøpe graviditets test. Og hvem andre var ikke på jobb enn Line, min skole venninne. Dette ble rimelig lattermildt. Men Line vet heldigvis hva jeg skal igjennom så hun skjønte situasjonen. Er noen år siden jeg sist var i et sånn ærend for å si det sånn. :-) 

Men nå er i hvert fall alt kjøpt og alt er klart før 1/12. Nesten som å gjøre klar bagen før man skal på sykehuset for å føde dette her... ;-)




Flere har spurt om jeg kan forklare litt hva GBP er for noe, så jeg legger ved et bilde med litt informasjon for de som har interesse av å lese det.



Ved gastric bypassoperasjon blir en stor del av magesekken og en del av tynntarmen koblet vekk. Kirurgene lager en liten lomme (ca 20-30ml) av pasientens opprinnelige magesekk og kobler resten av tynntarmen på den "nye magesekken".


Ønsker alle en fin kveld. Lag dere en fin uke! <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar