onsdag 9. november 2016



Siste innspurt før operasjon 1/12


Etter over 13 timer på Sykehuset i Vestfold (0730-2100) og siden jeg skal være på plass der igjen i morgen tidlig klokken 0800, er det utrolig deilig å ha sjekket inn her på Quality Hotel Tønsberg.


Som jeg har nevnt tidligere har jeg tatt en avgjørelse som er veldig viktig for meg. En avgjørelse jeg føler er riktig for meg og som jeg vet kommer til å gjøre hverdagen min bedre enn den er i dag. Dette er rett og slett en investering i fremtiden min.

For de av dere som ikke vet det så skal ta en gastrisk bypass operasjon, eller som det heter på godt norsk så skal jeg ta en slanke operasjon. Vet det er mange som mener mye om dette med slanke operasjon og det skal de få lov til. Men ingen skal komme til meg å si at jeg tar den lette utveien, for da vet de ikke hva de snakker om. Dette er hardt arbeid som krever at man er godt forberedt og som krever mye av deg etter operasjonen også. Og jeg føler at jeg er så godt forberedt som jeg kan bli etter å ha holdt på med denne prosessen i over 2 år.

Jeg er med i en forskningstudie som startet i dag. Ble kjent med ei kjempe koselig dame som også er med i studien og skal opereres samme dag som meg. Og vi kommer til å følge hverandre videre utover i studien som varer i 2 år. Veldig hyggelig å ha en som er akkurat der du er og har de samme utfordringene på godt og vondt. Gleder meg til å bli mer kjent med deg Ellen.

"Alvoret" begynner i morgen med en 3 ukers forkur alle må igjennom før operasjonen. Så fra i morgen er det knekkebrød kuren som gjelder. Men den er jeg dønn klar for og setter i gang i morgen med godt mot og stor glede for at jeg endelig nærmer meg operasjons dagen.

Det blir mange måneder før jeg skal kose meg med både sjokolade og brus så jeg har rett og slett en liten kosekveld her på hotellrommet. Det må være innafor... ;-)



Så til de som ønsker å vite hvordan det går med meg fremover så er det bare å følge med på bloggen  min. Kommer selvsagt til å blogge om andre ting også. Det kommer garantert til å bli litt juleblogging. ;-)

7 kommentarer:

  1. Hei Monica! Du er tøff! Jeg ønsker deg all mulig lykke til med operasjon og veien videre. Stå på - du klarer det :) Følger med videre jeg. God klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Tusen takk Lillian!! Hyggelig at du leser bloggen min!! God klem sendes tilbake

    SvarSlett
  3. Ønsker deg av hele mitt ❤️Lykke til ,dette blir ett nytt liv og nå er det din tur ��❤️Gleder meg til å følge bloggen din ��Heier på deg stor klem

    SvarSlett
  4. Kjære Monica. Dette høres litt skummelt ut, men ønsker deg alt godt! Og lykke til! Er sjøl igang med livsstilsendring og vekttap, og vet hvor mye jobb det er! Men d er utrolig deilig når det lykkes og man får det bedre. Jeg heier også på deg! Klem fra den andre Monicaen. ������

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Monica! Lykke til du også! <3 Klemmer i fleng

      Slett
  5. Så moro at du har en aktiv blogg, Monica! Gleder meg også til å bli mer kjent med deg og å slå følge med deg på vegen videre.


    Ellen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi går en spennende tid i møte Ellen, men dette skal vi klare. :-)

      Slett