tirsdag 27. september 2016

Innekos

For meg er høsten tiden hvor det er mye inneaktiviteter. Det er så koselig å sitte inne når det er mørkt ute, med tente lys, en god kopp te og finne på masse kos. Enten man gjør dette alene eller sammen med familie og/eller venner. Er nok litt arvelig belastet. Har en mamma som alltid har laget noe. Glad for at jeg har arvet denne interessen.<3




I dag kom en etterlengtet pakke i posten. Jeg har meldt meg inn i Hobbyklubben. Jada Øyvind, jeg vet jeg har diverse hobby ting og tang på hobbyrommet mitt fra før.. ;-)

En klubb helt perfekt for meg. Jeg elsker å lage ting.
I pakken var det 3 bøker: Mer Skappel strikk, Lett og lekkert tilbehør og Heklegleder. I tillegg var det med en håndarbeidsveske med diverse heklenåler, strikkepinner og saks.

Har jo ekstra god tid for tiden så da er det godt å ha noe å henge fingrene i. Har noen hobbyvenninner jeg må invitere i løpet av høsten, så vi kan kose oss og lage litt. Veldig koselig å sitte fler sammen.

Strikke har jeg gjort bestandig, men heklekunnskapene er det så som så med... Her har jeg en jobb å gjøre. Blir nok noen timer hos mamma.




Her er det helt klart mange potensielle julegaver.


Minstemann som har vært syk i går og i dag har nok arvet litt av interessene som mammaen har. Han er veldig glad i å lage ting. Det har han gjort også disse to dagene. I går gikk det i sirkler som ble til blomster på blomsterpinner mens i dag har han lett frem til papir fly på nettet som han har laget. Det ene flyet var visst nok sykt vanskelig å lage. (det gule)






Jeg er ekstra glad for at Kasper har fått interessen for å lage ting. Han er mye alene og da er det godt å ha noe å finne på. Ikke bare se på tv og/eller spille spill på mobilen eller ipaden. Han er dessuten veldig sliten etter skolen etter all ekstra konsentrasjon som kreves når man er hørselhemmet. Da er det godt å sitte i ro og mak, være kreativ og produsere det han måtte ønske. Og når han da har tilgang på mamma sitt hobby rom dukker det opp masse flott. Jeg har blitt overasket gang på gang.

Sitat fra Kasper: Jeg elsker å lage og finne opp ting. Og jeg elsker kunst og håndverk på skolen. Det er nok din og mormor sin skyld mamma. :-)

Lag dere en fin tirsdag! <3

2 kommentarer:

  1. så fint med en liten kreativ elev! ja du har bestandig vært flink. inspirerte meg jo da vi var samboere i Sirdal... både med å lage ting og innrette seg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselige ord min tidligere kjære samboer. <3 Hærlig tid i Sirdal!! Klemm

      Slett