torsdag 17. januar 2013


Åra flyr.....

Det nærmer seg konfirmasjon og i år er det altså Amalie sin tur.
09.05.13 er datoen hun skal stå i Tanum kirke.
Litt skremmende og tenke på at frøkna snart er "voksen"...

Og i den forbindelse er det greit å ha en snill mormor som skal sy bunad. <3

       

Og på mandag denne uken satte hun i gang... Litt av en jobb, men dette er noe mormor gjør med stor glede. For det første liker hun å sy, og for det andre synes hun det er moro at Amalie vil ha bunad. Det ville nemlig ikke jeg ha da jeg skulle konfirmeres. Men jeg vant heldigvis bunad sydd til meg året etter. Flaks!! Amalie har valgt samme bunad som jeg har. Rødt liv og blå stakk. Bilder av prosessen kommer etterhvert. Nå gjelder det bare å bli kvitt fuktigheten i skapet mitt så vi kan være fine i bunad begge to. ;-)

Det er konfirmasjon i Tanum kirke flere dager, men siden vi får besøk langveis fra var det greit og ta helgen hvor det er lang fri. Litt rart at konfirmasjonsdagen er en torsdag, men sånn ble det nå.

Vi har valgt og holde selskapet på Bøkekroa.
Dvs. vi skal ha middagen der også tar vi kaffe og kaker hjemme etterpå. Vi synes Bøkeskogen er en flott ramme for en sånn dag. Og siden vi har noen små gjester er det greit å være en plass hvor det er mulighet og være litt ute også.



© Bøkekroa


1 kommentar:

  1. Jenta blir nok flott i bunaden sin. Og Bøkeskogen er jo bare nydelig. Kos dere med forberedelsene.
    Klem fra meg.

    SvarSlett