torsdag 3. januar 2013

Da er jeg igang....Må nok prøve og feile litt før jeg blir helt fornøyd med hvordan jeg vil at bloggen skal se ut. Spørs om ikke jeg må få litt hjelp av Amalie som er ekspert på dette. 

Jeg er for tiden sykmeldt og har derfor litt tid til å sette igang med å blogge. 
Har brent lyset i begge ender som det så fint heter.. Lider av "snill pike syndromet" og har vanskelig å si nei. Jeg trenger faktisk ikke å være med på alt. Det er andre som også kan være klasse kontakt, FAU representant, aktive i håndballklubben osv.osv.... Jeg må bli flinkere til å tenke på meg selv og min kropp. Det har jeg ikke gjort. Jeg har satt alle andre foran meg selv og lagt meg selv og mine behov på hattehylla. Altfor lenge!!! I tillegg til et par andre personlige faktorer har dette resultert i faretruende høyt blodtrykk og sykemelding. 

MEN, nå er det et nytt år med nye muligheter. Og de skal jeg gripe... :-) 

Kanskje bloggen kan bli en hjelp på veien. En forpliktelse til å skrive om hva jeg faktisk gjør for meg selv for å få en bedre hverdag. :-) Jeg skal ihvertfall blogge regelmessig så lenge jeg er sykmeldt. Når jeg er tilbake på jobb blir det naturlig nok ikke så ofte.

Wow, jeg har blitt en blogger!!! ;-)

19 kommentarer:

  1. Så flott Monica, kan ikke gjøre alt for andre bestandig. Snill pike har du alltid været, men vær det også mot deg selv. Lykke til med bloggen din og alt du driver med som du gjør for deg:-)

    Klem fra kusina di Bente:-)

    SvarSlett
  2. Hei Monica, dette blir bra, jeg skal følge bloggen din, helt klart. Lykke til med både blogg og kropp:))
    MVH Ingebjørg

    SvarSlett
  3. Takk og takk Ingebjørg. :-)

    SvarSlett
  4. Wow, storesøstra mi har blitt en blogger, og jammen tror jeg ikke du har blitt litt klokere også. Endelig har du skjønt at du ikke må ha 100 baller i luften og være med på allt for alle. Jeg er rett og slett stolt av deg. Jeg skal selvfølgelig følge bloggen din. Klem og klem fra din kjære lillesøster

    SvarSlett
  5. :-) Har skjønt at det holder med 98 baller i lufta... ;-)
    Klem tilbake

    SvarSlett
  6. Så flink du er, Monica :-) Du får nå til det du vil, kjenner jeg deg rett!!! Klem Nina

    SvarSlett
  7. Takk Nina. :-) Moro å prøve noe nytt vettu..
    Klem Monica

    SvarSlett
  8. Tøft gjort....å begynne å blogge! :)
    Har vært gjennom noe av det samme som du strever med nå.... hører at du har kommet et stykke på vei. Good for you! Følger deg gjerne på bloggen :) Lykke til!
    Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Anne.
      Koselig at du vil følge bloggen min. :-)

      Slett
  9. Spennende Monica. Dette får du til vettu;o)
    Har lest noen blogger før, men aldri lagt inn noen kommentar, så dette blir en ny erfaring.
    Kommer til å følge med deg, her jeg sitter med benet høyt.
    Koselig om du tar en tur en dag, så kan vi skravle litt.
    Stor klem til deg:o) Grethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg roter meg nå borti alt Grethe. ;-)
      Moro å prøve noe nytt. Og moro at du vil følge bloggen min.
      Jeg tar med meg lunsj til uka jeg hvis du føler for besøk da.

      Stor klem tilbake :o)

      Slett
  10. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  11. Trist å høre at du ikke har det bra, håper du får det bedre snart. Det fortjener du! Holder øye med min gamle samboer og navnesøster på FB og nå også på blogg! Klem fra Monica i DK

    SvarSlett
    Svar
    1. Koselig at du følger med kjære x-samboer og navn søster. Skulle ønske vi klarte og få til et treff i løpet av året. :-)
      Det er mye vi kunne mimret om...

      Stor klem tilbake

      Slett
  12. Dette blir nok bra skal du se. Vanskelig å si nei i begynnelse, men det går seg til ;-)
    Klem fra Ira.

    SvarSlett
    Svar
    1. Alt ordner seg for snille jenter vettu... ;-)

      Stor klem tilbake

      Slett
  13. Hei,,,,da fant jeg deg.
    Jeg har blogget siden 2008.
    Jeg skriver om interiør, håndarbeid ,,,legger innn noen oppskrifter og ideer.
    Stort sett sånt som jeg syntes det er hyggelig å fylle hverdagen med.
    Lykke til.
    Da snakkes vi sikkert på blogg også.
    Ha en fin helg videre.
    Anne

    SvarSlett
  14. Hallo Anne,

    Da fant du meg til slutt... ;-)
    Spennende med blogg, kommer nok til å fortsette med dette. Skal følge med bloggen din også.

    Monica

    SvarSlett